BILLEDKUNST

Har du en kunstnerspire i maven?
piger tegner

Har du en kunstnerspire gemt i maven?

Kreativitet, fantasi, fordybelse og hyggeligt fællesskab er i centrum på billedkunstholdene, der er for alle børn fra 1. til 9. kl. Der er god tid til den enkelte, så alle imødekommes på deres niveau. Indholdet på holdene varierer, men der er altid plads til ”fri fortolkning” og elevernes egne ideer. Oftest afsluttes et forløb med en fernisering. Til billedkunst møder du andre børn, der, ligesom dig, synes det er fedt at være kreativ.

Se og hør underviserne fortælle om Billedkunst i denne video:

Socialt samvær og kreative udfordringer for "2 generationer"

Tag din mor, far eller bedste med til billedkunst! Slip kreativiteten løs sammen med en voksen du kender på et hold for to generationer, hvor du vil møde andre kreative børn og voksne. Her er plads til både hygge, fordybelse og sjove opgaver sammen og hver for sig. På holdet kan man afprøve mere avancerede billedkunstneriske teknikker og begreber inden for både maling, skulptur, grafik og papmaché.

”Jeg synes det er fedt at gå til billedkunst, fordi man lærer alt muligt nyt, og man kan få mange venner. Jeg nyder, at vi kan snakke sammen, imens vi er kreative. Det er rigtig sjovt og spændende at afprøve nye metoder, og det giver mig meget inspiration og lyst til at være kreativ.” - citat billedkunstelev Katrine Apelgren, 2023

Fremvisning på Kulturskolefestival

Om foråret deltager billedkunstholdene i Kulturskolens store festival. Indholdet defineres af holdet og årets tema. Der er tidligere blevet lavet ”live painting” til live musik, workshops, scenografier til dramaholdet og meget mere. Holdene bidrager også med udstillede kreationer fra deres netop afsluttede forløb.

Generel information om billedkunst

Billedkunst kører med forårs- og efterårshold a' 10 lektioner, der starter i hhv. marts/okt. Der tages dog forbehold for ændringer i tidspunktet inden sæsonstart.

Holdstørrelsen er på max. 10-12 deltagere, så der er tid til hver enkelt elev og til fordybelse.
Vi modtager tilmeldinger året rundt, tidligere elever og nuværende elever prioriteres dog først.

HOLD I SÆSON 24/25

Stjernevejsskolen. 1. - 9. klasse. Mandage kl.15.00-17.00. Lærer: Elsebeth Sommer. Opstart d. 30. september 2024

Stjernevejsskolen. 2 gen. Mandage kl.17.10-18.40. Lærer: Elsebeth Sommer. Opstart d. 30. september 2024

Lindved Skole. 1. - 9. klasse. Tirsdage kl.15.00-17.00. Lærer: Elsebeth Sommer. Opstart d. 1. oktober 2024

Juelsminde Bibliotek. 1. - 9. klasse. Onsdage kl.14.40-16.40. Lærer: Elsebeth Sommer. Opstart d. 2. oktober 2024

Juelsminde Bibliotek. 2 gen. Onsdage kl.17.00-18.30. Lærer: Elsebeth Sommer. Opstart d. 2. oktober 2024.

Hedensted Skole. 2. - 9. klasse. Onsdage kl.15.00-17.00. Lærer: Malene Dalgas. Opstartsdato vil med stor sandsynlighed blive til slut september 2024, men vi afventer Hedensted skoles skema til august.

Efterårsholdene starter omkring uge 40 2024 og forårshold starter omkring uge 11 2025. Der tages forbehold for ændringer inden opstart.