DRAMA

Kom og vær med og mød teatrets forunderlige verden!
Det yngste dramahold gruppefoto

Drama - Lær at turde!

Har du mod på at prøve en anden form for fritidsinteresse, så skal du vælge drama. Du vil blive udfordret, blive modigere, få skubbet dine grænser, og sammen med andre elever vil du opleve en helt fantastisk stemning og et stærkt venskab. Undervisningen vil spænde vidt med både improteater, teatersport, gadeteater og meget andet. Vi vil være både i vores egen teatersal, ude af huset, lave teater med andre dramaelever og sidst men ikke mindst, vil der i foråret være en stor forestilling for det ældste hold. Alle hold vil slutte sæsonen af til Kulturskolens Kulturfestival i juni. Vi tilbyder hold for 2.-4. kl. eller 5.kl og opefter.

"Vi er ikke i tvivl om at dramatimen har været god, når vores børn er kommet hjem. Med stor iver og entusiasme har de optrådt og vist, hvad de har lært, og ikke så få gange har vi været "tvangsindlagt" til at være med til at prøve forskellige øvelser af herhjemme. Særligt Martha øvelsen har været et hit." - citat Lisbeth Schou, forælder med 4 børn på dramaholdene, 22/23.

De 3 vigtigste udsagn om Drama ifølge Lisbeth Schou:

• Respekt for sig selv og andre
  • Forpligtende fællesskab
  • Mod til at turde

"Jeg går til drama, fordi jeg elsker skuespil og håber at få noget ud af det i fremtiden. Fællesskabet og trygheden er fantastisk, og det giver mig mulighed for at udforske grænser og styrke mit selvværd. At gå til drama giver mig gode kammerater, og vi har en vildt god lærer. Man glæder sig altid til næste dramatime, fordi man ved, at der sker noget nyt hver gang."- citat fra dramaelev Isabella Rytter-Nyvang, 23/24.

Mød Kulturskolens nye dramalærer, Nanne, i denne lille video:

Undervisningen foregår TIRSDAG i Kulturskolens dramalokale: Hathulen, Salen, Østerbrogade 26, 8722 Hedensted

Tidligere og nuværende elever prioriteres først. Der er plads til 15 elever på et hold.

I sæson 24/25 ligger dramaklasserne således:

2.-4.klasse: kl.16.00-17.30

5.klasse og op: kl.18-19.30

Der er 23 lektioner i alt på én sæson.

Opstartsdato tirsdag d. 17. september 2024.

OBS: Detaljeret undervisningsplan sendes direkte til holdets elever. Der må tages forbehold for ændringer ift. endelig startdato.